Beter Leven keurmerk-producten voor Kips en Linera

Almelo, 26 januari 2017 – De foodmerken Kips en Linera breiden hun assortiment verse Beter Leven keurmerk-producten voor de retail uit. Leverworst, grillworst, smeerleverworst, gehaktballetjes, theeworst en patés worden voortaan gemaakt met grondstoffen met één ster van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Ook een deel van het assortiment Kips Portieverpakking vleeswaren voor het foodservicekanaal krijgt een BLK-ster.

BLK is het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. Het houdt in dat dieren meer ruimte krijgen en beter afleidingsmateriaal tegen verveling. Biggen worden niet gecastreerd en de vervoersafstand van varkenshouderij naar slachthuis wordt beperkt gehouden. Door deze maatregelen kennen de dieren minder stress.

Hiermee zet Kips een belangrijke stap in de verduurzaming van het assortiment. Zo wordt het voor de consument gemakkelijker om een verantwoorde keuze te maken op het gebied van vleeswaren en vleesproducten. De overgang van Kips past in het duurzaamheidsbeleid van moederbedrijf Zwanenberg Food Group. Dit beleid is vastgelegd in de brochure ‘Zeven Zwanenberg-thema’s voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’, die in het Nederlands en Engels is verschenen.

 

Zwanenberg Food Group wint ‘Gouden Partner’

Almelo, 5 juli 2016 – Zwanenberg Food Group heeft voor de vijfde achtereenvolgende maal een zogenoemde ‘Gouden Partner’ Award gewonnen in de categorie Vleeswaren. Deze prijs, een initiatief van vakblad Levensmiddelenkrant, wordt toegekend door inkopers van supermarktorganisaties te vragen naar de meest waardevolle leveranciers binnen een bepaalde productcategorie. Zwanenberg won deze keer op het criterium ‘meedenken’ in de categorie Vleeswaren.

Arjan ten Cate, Manager Trade Marketing van Zwanenberg Food Group, is zeer ingenomen met de prijs. “Dit is echt super! De prijs wordt immers toegekend door onze afnemers: inkopers bij supermarktorganisaties. Het is van groot belang dat wij er als leverancier goed op staan bij deze cruciale doelgroep. Met deze verkiezing spreken inkopers hun waardering uit voor onze inspanningen.”

Ten Cate is ervan overtuigd dat Zwanenberg de prijs gewonnen heeft vanwege een consistente schapaanpak en voortdurend innoveren. “Daarmee laten we de markt groeien. Alleen samen met de handelspartners kan de vleeswaren- en specialiteitenfabrikant groei realiseren.”

Retailers zouden daarbij nog meer kunnen profiteren van de inspanningen en kennis van Zwanenberg, vindt Ten Cate. “Kijk bijvoorbeeld naar verbetering van het rendement. Onder het mom van ‘Wie kan delen, kan ook vermenigvuldigen’ valt er voor de retailers nog veel te winnen. Daarbij kan Zwanenberg zeker helpen.”

Promoties

Zwanenberg kijkt met tevredenheid terug op een aantal zaken die in de afgelopen twee jaar zijn gerealiseerd. Ten Cate noemt de introductie van de BeBurgers, de groenteburgers van Purple Bee Hive. “Daarmee laten we zien dat een van origine vleeswarenbedrijf ook op een eigentijdse manier kan innoveren. Daarnaast de ontwikkeling van het merk Wahid, de halal (vlees)producten van Anur, die inmiddels in de groeifase zijn beland. En niet te vergeten de nieuwe verfrissende look van ons merk Kips, die met een grote mediacampagne is ondersteund.”

Onderzoek

Levensmiddelenkrant houdt iedere twee jaar een groot onderzoek onder inkopers van supermarktorganisaties naar prestaties van leveranciers. Dit jaar respondeerde 70,16%  van de handel (gemeten naar gewogen distributie), voldoende voor betrouwbare onderzoeksresultaten.

Levensmiddelenkrant vraagt de inkopers van supermarktorganisaties de aanbieders binnen een assortimentsgroep te beoordelen met een rapportcijfer. De toegekende cijfers worden vervolgens gewogen en gemiddeld. Binnen de categorie vleeswaren werd Zwanenberg Food Group op het criterium ‘meedenken’ als hoogste gewaardeerd.

Nieuws