Kips breidt assortiment uit met magere patés

5-02-2019

Almelo, 5 februari 2019 –  Kips gaat zijn assortiment uitbreiden met magere paté. Reden is het feit dat Kips werkt aan een bewuster assortiment; onlangs werden al vier vega-producten aan de range toegevoegd.

Marketingmanager Jo-Anne van der Laan van Zwanenberg Food Group licht toe: “De consument is steeds meer bezig met gezonde en bewuste voeding. We hebben daarom in de afgelopen jaren gewerkt aan het opzetten van een segment magere producten onder het Kips-merk.”

“Het eerste product in dit segment was Kips Kleintje magere smeerleverworst. Dit product, dat naast de huidige varianten van de Kips Kleintjes is geïntroduceerd, sloeg aan bij onze consumenten. Nu willen we het ‘mager’ assortiment van Kips verder uitbreiden.”

“Daarom hebben we ervoor gekozen de twee magere patévarianten van Linera toe te voegen aan de Kips-range. Dat betekent dat het patéassortiment van Kips straks zal bestaan uit de volgende varianten: roompaté, cranberrypaté, magere cremepaté en magere smeerpaté Ardenner. Bijkomend voordeel is dat deze magere smeerpatés nu kunnen profiteren van de merkbekendheid van Kips.”

Om de producten dezelfde ‘look and feel’ te geven, start Zwanenberg Food Group met een re-brandingstraject dat uit drie fases bestaat. Na deze drie fases zullen de huidige Linera-smeerpatés omgezet zijn naar het Kips-merk.

Het re-branden zal gebeuren in drie fases van elk dertien tot zestien weken. In januari 2020 zal dit re-brandingtraject zijn afgerond. De consument wordt in de verschillende fases stap voor stap meegenomen in de merkoperatie. De eerste fase is net begonnen. De producten zijn vanaf week 5 beschikbaar.