Zwanenberg wint prijs voor beste productintroductie vleesconserven

15-02-2013

Almelo, 15 februari 2013 — Zwanenberg Food Group heeft de prijs gewonnen voor de beste productintroductie in 2012. Binnen de assortimentsgroep Vleesconserven werden Kips Italiaanse Gehaktballetjes in Tomatensaus door retailers als beste introductie van 2012 beoordeeld. De prijs wordt beschikbaar gesteld door de Levensmiddelenkrant.

Levensmiddelenkrant hield een enquête onder de 300 grootste zelfstandige supermarktondernemers.  Levensmiddelenkrant vroeg hun hun waardering voor de in 2012 in het supermarktkanaal geïntroduceerde merkartikelen uit te drukken in een rapportcijfer. Hierbij kwamen de Kips gehaktballetjes als beste uit de bus.

Tjeerd van der Laan, Sales Group Manager Conserven Benelux: “Zwanenberg is enorm blij met deze prijs, juist omdat hij de waardering van onze afnemers tot uitdrukking brengt. Wij zien de prijs als beloning voor een werkelijk innovatief product dat direct aanslaat bij een breed publiek.”

Germa Olthof, Brand Manager Kips: “Door de gehaktballetjes eerst te braden en daarna af te vullen in een smaakvolle tomatensaus hebben zij een unieke smaak en kwaliteit. Bovendien zijn ze lang houdbaar. In de huidige conveniencemarkt blijkt dat een schot in de roos te zijn.”

“In 2012 hebben wij een grootschalig consumentenonderzoek verricht. Conclusie daarvan was onder meer dat wij ons Kips-merk ook beschikbaar hebben gemaakt voor het conservenschap. Wij bieden de consument een kwalitatief hoogstaand merk met een breed assortiment gekoelde en ongekoelde producten. Voor het vleesconservenschap bieden wij meer toegevoegde waarde in de vorm van onderscheidende concepten en verpakkingen.” Kips Italiaanse Gehaktballetjes in Tomatensaus maken deel uit van een assortiment waartoe ook Kips Javaanse Gehaktballetjes in Satésaus en Kips Texaanse Gehaktballetjes in barbecuesaus behoren.

In de editie van 15 februari 2013 besteedt de Levensmiddelenkrant uitgebreid aandacht aan de Beste Introducties 2012.