Zwanenberg frist merk Chicken Tonight op met nieuwe campagne
Almelo, 19 oktober 2020
Almelo, 19 oktober 2020 — Voedingsmiddelenproducent Zwanenberg Food Group (ZFG) moderniseert het merk Chicken Tonight. De populaire maaltijdsauzen werden in 2019 van Unilever overgenomen. Sindsdien werd er fors geïnvesteerd in assortiment en verpakkingen. Nu deze op orde zijn, volgt de gang naar de consument met een communicatiecampagne die tot het eind van het jaar via een groot aantal kanalen te zien zal zijn.
Brand Manager Sanne Westdijk: “Chicken Tonight is een merk met grote mogelijkheden. Van oudsher zijn de maaltijdsauzen lekker met kip, maar juist nu de consument wat vaker kiest voor vegetarische gerechten, willen wij die varianten ook over het voetlicht brengen. Daarom zijn we op 19 oktober gestart met een campagne die daarop is gericht: Chicken Tonight kan met kip, maar is ook op andere manieren lekker en makkelijk.”
De commercial, gemaakt door Alfred, is een knipoog naar de jaren ’90. De setting is een show van de fictieve talkshowhost Terry Stinger. Daarin krijgen Jeroen en Marloes het met elkaar aan de stok over de vraag of je Chicken Tonight per se met kip moet eten of dat ook prima met vegetarische producten kan. Het antwoord laat zich raden… De welbekende tune uit de jaren ’90 keert terug.
Naast de opdrachtgever is ook Accountmanager Romy Dekker van reclamebureau Alfred heel tevreden over de campagne: “Wij zijn ervan overtuigd dat de campagne een belangrijke bijdrage gaat leveren aan het weer top of mind krijgen van Chicken Tonight – en nog betere verkoopcijfers.”
De commercials zijn van maandag 19 oktober tot en met 13 december te zien, zowel bij de publieke omroep als bij commerciële zenders en via diverse social media, waaronder YouTube, Facebook en Instagram. Sanne Westdijk van ZFG: “Met deze brede kanaalkeuze hopen we de hele doelgroep te bereiken: gezinnen die iets lekkers en makkelijks op tafel willen zetten, maar ook eenpersoonshuishoudens, senioren en studenten.” Initiative Media adviseerde Zwanenberg over de mediastrategie.
Redesign verpakking
Om het merk Chicken Tonight op verpakkingsniveau op te frissen is ook het logo onder handen genomen. Samen met Guts & Glorious werd een verpakkingsstrategie ontwikkeld met daaruit voortvloeiend een prachtig nieuw verpakkingsontwerp.
Overname merk
Zwanenberg Food Group nam het merk Chicken Tonight in 2019 over van Unilever. Sindsdien heeft het concern een aantal zaken gewijzigd. Het assortiment werd onder de loep genomen en waar nodig aangepast. Chicken Tonight is nu verkrijgbaar in acht exotische smaken, te weten Milde Curry, Tandoori Mild, Hawaii, Saté, Kerrie, Zoetzuur, Tomaten-Room en Ajam Pangang.
Over Zwanenberg Food Group
Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.800 medewerkers en een omzet van circa € 540 miljoen (schatting voor 2020). Zwanenberg produceert vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, gemaksmaaltijden en vegetarische producten. De onderneming exporteert vleesconserven – onder andere onder de merknaam ZWAN – naar meer dan honderd landen wereldwijd. In de Benelux is de onderneming vooral bekend van de merken Kips (leverworst, paté, snacks, vega-producten), Huls (droge worst), Struik (knakworst, soepen, maaltijden) en Chicken Tonight (maaltijdsauzen). Zwanenberg Food Group heeft productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.