Leadership team

Leadership team

Het leadership team geeft sturing aan ons bedrijf op basis van onze visie en missie. Dit team bestaat uit zes managers die internationaal verantwoordelijk zijn voor:

  • het bepalen en nastreven van de organisatiedoelen
  • het optimaliseren van de performance van mens en organisatie
  • het sturen op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van onze organisatie

Participanten:

Nederland

Aldo van der Laan,
Chairman Zwanenberg Food Group

Sinds zijn aantreden groeide Zwanenberg Food Group uit van vier- à vijfhonderd medewerkers tot 1.800 wereldwijd. Van een tiental concurrenten bleven er uiteindelijk maar een stuk of drie over. “Groot worden is voor ons familiebedrijf geen doel op zich. Het gaat erom dat je unieke proposities en producten hebt ten opzichte van je concurrenten. Gaandeweg grijpen we kansen die op ons pad komen om die visie te realiseren.”

Sjoerd van der Laan,
CEO Zwanenberg International

Sinds zijn indiensttreding in 2002 is de kern van zijn missie om wereldwijd voedingsmiddelen van topkwaliteit te (blijven) leveren. “In een voortdurend fluctuerende markt is het essentieel om direct te kunnen inspelen op actuele gebeurtenissen. Daar zijn we heel alert op. Daarnaast ligt de focus op nieuwe kansen en verbeteringen voor de toekomst. Langetermijnplanning is moeilijk maar op basis van onze kennis, ervaring, missie en creativiteit houden we de COGS op niveau en blijft het consumptielevel op peil.”

Grety Gerritsen,
Chief Financial Officer

Sinds mei 2012 werkt Grety Gerritsen bij Zwanenberg. Ze is begonnen als Business Controller voor de Business Unit Conserven. Vanaf 2014 is ze CFO van Zwanenberg Food Group. In deze functie bewaakt zij de financiële positie en resultaten van het bedrijf; van de inkoop van de grondstoffen, het productieproces, de logistiek en de verkoop tot de binnenkomende betalingen en de ondersteunende diensten. “Om als bedrijf succesvol te zijn, dienen de juiste producten op de juiste manier en op het juiste moment gemaakt te worden. Door financieel inzicht te creëren zijn we in staat om goede beslissingen te nemen.”

USA

UK

Rob Russo,
Managing Director ZWAN Food USA

Vanaf het moment dat Rob Russo in 2015 benoemd werd tot Marketing & Sales Officer bij Zwanenberg USA is er veel veranderd. Door een samenwerkingsverband met voedingsmiddelenbedrijf Pinnacle Foods in 2015 en een grote order vanuit de Amerikaanse regering wist Zwanenberg een toppositie te veroveren in de luncheonmeatmarkt. “Deze ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat we kunnen blijven innoveren, onze klanten optimaal kunnen bedienen en onze producten goed kunnen vermarkten. Dit biedt mooie kansen voor de toekomst.”

Jonathan Ashmore,
Managing Director Zwanenberg Food UK

In november 1999 trad hij in dienst bij Zwanenberg Food Group UK. Managing Director Jonathan Ashmore is samen met zijn team verantwoordelijk voor het produceren en leveren van hoge kwaliteit, gebruikersvriendelijke food producten voor de consumentenmarkt in de UK. “Door nauwe samenwerking met onze stakeholders, een doelgericht plan van aanpak en flexibel management van onze product portfolio kunnen we sturen op effectiviteit van ons productieproces. De sleutel tot succes is het begrijpen van de marktvraag en onze producten en het productieproces daar continu op af te stemmen.”

USA

Rob Russo,
Managing Director ZWAN Food USA

Vanaf het moment dat Rob Russo in 2015 benoemd werd tot Marketing & Sales Officer bij Zwanenberg USA is er veel veranderd. Door een samenwerkingsverband met voedingsmiddelenbedrijf Pinnacle Foods in 2015 en een grote order vanuit de Amerikaanse regering wist Zwanenberg een toppositie te veroveren in de luncheonmeatmarkt. “Deze ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat we kunnen blijven innoveren, onze klanten optimaal kunnen bedienen en onze producten goed kunnen vermarkten. Dit biedt mooie kansen voor de toekomst.”

UK

Jonathan Ashmore,
Managing Director Zwanenberg Food UK

In november 1999 trad hij in dienst bij Zwanenberg Food Group UK. Managing Director Jonathan Ashmore is samen met zijn team verantwoordelijk voor het produceren en leveren van hoge kwaliteit, gebruikersvriendelijke food producten voor de consumentenmarkt in de UK. “Door nauwe samenwerking met onze stakeholders, een doelgericht plan van aanpak en flexibel management van onze product portfolio kunnen we sturen op effectiviteit van ons productieproces. De sleutel tot succes is het begrijpen van de marktvraag en onze producten en het productieproces daar continu op af te stemmen.”

Onze merken